Termeni și condiții generale de utilizare ARTOAZA.RO
Termeni și condiții generale de utilizare
Acești Termeni și condiții generale reglementează relația dintre Artoaza OOD (denumită în continuare „Compania”) și utilizatorii magazinului electronic disponibil pe domeniul artoaza.ro (denumit în continuare „Magazinul online”).
Acestea reglementează termenii și condițiile de încheiere a contractelor de cumpărare la distanță de produse prin intermediul magazinului online, metodele și condițiile de livrare, metodele de plată, condițiile de returnare și reclamații, precum și răspunderea părților care rezultă din utilizarea magazinului online și din încheierea de contracte prin intermediul acestuia.
Secțiunea I - Informații privind comerciantul și autoritățile de reglementare
Art. 1 (1) Acest magazin online este administrat și gestionat de:
Denumirea: Artoaza OOD
CUI: 205945285;
Sediul social: or. Plovdiv, P.O. Box 4003. 2 Lebed Str.
Adresa de corespondență: or. Plovdiv, P.O. Box 4003. 2 Lebed Str.
Telefon: +40372786133
Adresă de e-mail: [email protected] /[email protected]
(2) Autoritățile de control în legătură cu activitățile Comerciantului:
Denumirea: Comisia pentru protecția consumatorilor
Sediul social: or. Sofia, 1 Vrabcha Str.
Adresa de corespondență: or. Sofia, 1 Vrabcha Str.
Telefon: 0700 111 22
Pagina de web: https://kzp.bg/
Secțiunea II - Termeni utilizați frecvent
Art. 2 În sensul acestor termeni și condiții, următorii termeni vor fi interpretați și înțeleși în conformitate cu definiția dată fiecăruia dintre ei.
„Soluționarea alternativă a litigiilor” înseamnă procedurile extrajudiciare de soluționare a litigiilor naționale și transfrontaliere dintre consumatori și comercianți în legătură cu obligațiile care decurg din contractele de vânzare sau de prestări servicii în conformitate cu articolul 181a din Legea privind protecția consumatorilor.
„Contract la distanță” înseamnă un contract încheiat între Comerciant și Consumator prin intermediul magazinului online fără prezența fizică și simultană a Comerciantului și a Consumatorului în sensul art. 45 alin. 1 din Legea privind protecția consumatorilor.
„Client” înseamnă orice persoană fizică sau juridică care este parte la un contract de vânzare la distanță încheiat prin intermediul magazinului online, în scopuri personale sau comerciale.
„Magazin online” înseamnă magazinul online disponibil la artoaza.com, prin care Comerciantul își oferă și își vinde produsele.
„Comandă” înseamnă o solicitare de cumpărare a produselor efectuată prin intermediul magazinului online, care constituie o propunere de încheiere a unui contract de către Client.
„Vizitator” - orice persoană fizică care accesează magazinul online artoaza.com printr-un browser de internet înainte de a trece procesul de înregistrare și/sau de a trimite o comandă. Vizitatorul are dreptul de a vizualiza produsele, categoriile, descrierile, prețurile, materialele vizuale și alte informații disponibile pe site fără a utiliza caracteristicile specifice disponibile numai utilizatorilor înregistrați.
„Consumator” înseamnă orice persoană fizică care plasează o comandă prin intermediul magazinului online în scopuri care nu au legătură cu activitatea comercială sau profesională, în conformitate cu art. 13, punctul 1 din Dispozițiile suplimentare ale Legii privind protecția consumatorilor.
„Dreptul de retragere” înseamnă dreptul legal al consumatorului de a se retrage din contractul la distanță în termen de 14 zile de la data primirii produselor, fără a oferi un motiv și fără a datora despăgubiri sau penalități, conform art. 50 din Legea privind protecția consumatorilor.
„Produse” înseamnă tapete/autocolante adezive 3D, panouri decorative din PVC, panouri decorative mari, finisaje care imită piatra etc.
„Cont” - o secțiune individuală a magazinului online creată prin introducerea unui nume de utilizator și a unei parole sau prin conectarea la un profil dintr-o rețea socială (de ex. Facebook sau Google), care permite identificarea utilizatorului ca fiind înregistrat. Prin intermediul contului, utilizatorul poate plasa comenzi și accesa informații legate de activitatea sa în magazinul online, inclusiv date cu caracter personal, istoricul comenzilor, documente contabile emise (de exemplu, facturi), lista produselor preferate și multe altele. Fiecare utilizator înregistrat are responsabilitatea de a se asigura că informațiile introduse în profilul său sunt adevărate, complete și actualizate.
„Recenzie” – o evaluare scrisă de către un client care a achiziționat un produs din magazinul online, pe baza experienței personale, prin care își exprimă opinia privind conformitatea produsului cu caracteristicile indicate de comerciant.
„Utilizator înregistrat” - orice persoană fizică care a împlinit vârsta de 18 ani și are dreptul legal de a încheia contracte, orice persoană juridică reprezentată de reprezentanții săi sau orice altă persoană juridică care a creat și menține un profil de utilizator activ în magazinul online. Utilizatorul înregistrat furnizează informații personale în conformitate cu politica de confidențialitate și are drepturi și obligații speciale;
„Rating” – metodă de evaluare a nivelului de satisfacție al unui client în raport cu un anumit produs pe care acesta l-a achiziționat. Evaluarea este exprimată sub formă de stele, iar fiecare produs poate primi un rating cuprins între una și cinci stele. Nivelul de satisfacție poate fi însoțit de un comentariu adițional care justifică ratingul oferit
„Reclamație” înseamnă sesizarea neconformității unui produs cu caracteristicile anunțate anterior de către Comerciant, conform Art. 125, alin. 1 din Legea privind protecția consumatorilor.
„Comerciant” înseamnă societatea Artoaza OOD, CUI 205945285, cu sediul social și adresa sediului administrativ: or. Plovdiv, P.O. Box 4003. Str. Lebed nr.2, care gestionează și magazinul online disponibil la adresa de internet artoaza.ro
„Forță majoră” înseamnă evenimente imprevizibile și inevitabile de natură extraordinară care apar după încheierea contractului, inclusiv, dar fără a se limita la: dezastre naturale, războaie, greve, revolte, tulburări civile, epidemii, interdicții guvernamentale, embargouri și altele asemenea, care fac imposibilă îndeplinirea parțială sau integrală a obligațiilor care decurg din contract.
Secțiunea III - Caracteristicile platformei. Încheierea unui contract.
Art. 3. (1) Acești Termeni și Condiții Generale reglementează relația dintre Artoaza OOD (denumită în continuare Comerciant) și toate persoanele care accesează magazinul electronic Artoaza.ro, inclusiv în legătură cu încheierea unui contract de cumpărare și vânzare de produse, condiții, termeni și metode de livrare, plată, termeni și condiții de returnare și reclamații, răspunderea comerciantului și a utilizatorilor site-ului, precum și toate celelalte relații care decurg din utilizarea Artoaza.com.
(2) Relațiile dintre Comerciant și celelalte persoane care utilizează magazinul online vor fi guvernate de aceste Condiții Generale, Politica de Confidențialitate, Politica privind utilizarea cookie-urilor, precum și de orice alte documente referitoare la comenzi, livrări, termene și plăți ale produselor comandate de pe Artoaza.ro, care erau în vigoare la momentul comenzii și care au fost publicate.
Art. 4. (1) Magazinul online oferă posibilitatea utilizatorilor (terților) de a lua în considerare ofertele de vânzare a produselor din categoria soluțiilor decorative interioare, precum și de a încheia contracte la distanță în condițiile descrise în acești Termeni și Condiții Generale.
(2) Magazinul online oferă următoarele funcționalități de bază:
Revizuirea descrierilor detaliate, a imaginilor și a caracteristicilor tehnice ale produselor oferite pentru a facilita alegerea în cunoștință de cauză de către consumatori;
Căutare și filtrare a produselor după diferite criterii (categorie, stil, dimensiune, material etc.), inclusiv opțiuni precum vizualizare rapidă, adăugare la „favorite” și compararea produselor;
Accesul la informații actualizate privind disponibilitatea și prețurile articolelor oferite;
Trimiterea unei comenzi prin intermediul unui formular electronic care să conducă la încheierea unui contract de vânzare la distanță între consumator și comerciant;
Plata valorii produselor selectate utilizând metodele de plată electronică disponibile (card de debit sau de credit și alte instrumente de plată specificate în magazin);
Capacitatea de a comunica cu comerciantul cu privire la aspecte legate de utilizarea magazinului online sau cu contracte încheiate, inclusiv prin formulare de contact sau mesaje în cadrul site-ului;
Publicarea recenziilor, evaluărilor și comentariilor privind produsele achiziționate, cu condiția ca persoana să fi făcut efectiv o achiziție a produsului în cauză.
Art. 5. (1) Pentru a utiliza toate funcționalitățile, fiecare persoană care vizitează site-ul își poate crea propriul profil. Crearea unui profil este posibilă prin următoarele opțiuni:
Înregistrare independentă;
Înregistrare prin Google;
Înregistrare prin Facebook;
(2) La selectarea unora dintre metodele de înregistrare prin Google sau Facebook, persoana este redirecționată către sistemul extern respectiv pentru a introduce datele de acces necesare și/sau pentru a confirma prin acțiunea respectivă dorința sa de a se înregistra. După finalizarea cu succes a procedurii respective, vizitatorul primește statutul de utilizator înregistrat în sensul acestor termeni și condiții și este redirecționat către profilul său de utilizator.
(3) În cazul înregistrării direct de către utilizator, acesta este obligat să furnizeze date corecte și actualizate (nume, prenume, e-mail), precum și să își aleagă parola pentru acces. Prin apăsarea butonului „Înregistrare”, solicitarea este transmisă Comerciantului, care o aprobă automat, iar utilizatorul înregistrat este notificat prin email.
Art. 6. (1) Vizitatorii au dreptul de a încheia contracte de cumpărare și vânzare de produse în magazinul online, alegând între două opțiuni:
Comandă rapidă ca invitat;
Comandă ca utilizator înregistrat - dacă aveți un cont activ și vă conectați cu datele dvs. de conectare (e-mail și parolă)
(2) După selectarea oricăreia dintre opțiunile de mai sus, este necesar să efectuați următoarele acțiuni:
Selectarea unuia sau mai multor articole disponibile care sunt vizibile pe site și adăugarea acestora în coșul dvs. făcând clic pe butonul „Adăugare în coș”;
Vizualizați toate produsele dintr-un coș, prețul și numărul lor unitar, prețul total, precum și prețul de livrare și treceți la pasul următor apăsând butonul „Spre finalizare”. În cazul în care aveți un cod promoțional, îl puteți introduce pentru a obține reducerea sau cadoul corespunzător;
Furnizarea de date pentru livrare: adresa de livrare (adresa, orașul, codul poștal) sau adresa biroului de curierat; două nume, adresa de e-mail și numărul de telefon al unei persoane de contact, precum și completarea informațiilor suplimentare despre comandă (dacă este necesar);
Opțional, fiecare persoană are dreptul de a introduce date pentru emiterea unei facturi;
Selectarea metodei de plată a prețului final după apăsarea butonului „Continuați spre plată” dintre: Numerar la livrare, plata cu cardul sau prin transfer bancar;
Prin acceptarea condițiilor generale și a politicii de confidențialitate și apăsarea butonului „Finalizează comanda”, comanda este trimisă
(3) Înainte de a plasa comanda prin intermediul Artoaza.com, consumatorul trebuie să se asigure că scopul descris al bunurilor care fac obiectul contractului de vânzare va corespunde scopului bunurilor pentru care dorește să utilizeze bunurile.
(4) După finalizarea comenzii, persoana are deja statutul de client și primește un mesaj generat automat la adresa de e-mail specificată de aceasta pentru a confirma comanda. Acest mesaj conține informații despre produsele comandate, numărul acestora, prețul total și termenul de livrare preconizat.
(5) În cazul în care nu primiți un mesaj generat automat, vă rugăm să consultați folderul Spam al e-mailului dvs. Dacă mesajul despre comanda confirmată nu a fost primit cu succes, este necesar să contactați imediat Comerciantul pentru a clarifica starea comenzii dvs.
Art. 7. (1) Contractul de cumpărare la distanță dintre comerciant și client se consideră încheiat din momentul primirii unui mesaj de confirmare generat automat.
(2) Clientul, prin acceptarea acestor Termeni și Condiții Generale, acceptă încheierea unor contracte separate de vânzare-cumpărare la distanță pentru fiecare articol inclus în comandă.
(3) Comerciantul își rezervă dreptul exclusiv de a refuza comenzile în lipsa disponibilității, a suspiciunilor de abuz sau a altor circumstanțe, pentru care nu datorează furnizarea de informații suplimentare. În aceste ipoteze, o notificare va fi transmisă electronic în termen de 24 de ore de la momentul transmiterii comenzii către comerciant, dar nu mai târziu de prima zi lucrătoare care urmează zilei comenzii.
Secțiunea IV - Prețuri, promoții și metode de plată
Art. 8. (1) Toate prețurile afișate în magazinul online sunt în leva bulgară, inclusiv taxa pe valoarea adăugată (TVA), precum și toate celelalte taxe și comisioane, cu excepția cazului în care se prevede altfel în mod explicit. Începând cu 08.08.2025, prețurile vor fi indicate în EUR și BGN.
(2) Clientul își poate îndeplini obligația de a plăti prețul produselor comandate prin una din următoarele modalități:
Prin card de credit sau debit (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Visa, Visa Electron etc.), prin instrumentul de plată Revolut или Google Pay;
Prin ramburs la momentul primirii produselor de către un expeditor;
Prin transfer bancar.
Plata pentru produsele indisponibile
(3) Orice plată efectuată către Comerciant este înregistrată contabil conform legislației bulgare, iar documentul justificativ corespunzător (bon fiscal, inclusiv în format electronic, sau factură) este transmis Clientului în original sau ca atașament la un mesaj electronic din partea Comerciantului.
(4) În cazul în care se solicită emiterea facturii pe numele unei persoane juridice, reprezentantul acesteia trebuie să precizeze acest lucru în momentul efectuării comenzii și să furnizeze datele necesare (denumirea persoanei juridice, codul unic de identificare, sediul social și adresa sediului administrativ, numele persoanei autorizate). Nu este permisă emiterea facturilor după expirarea a 5 zile de la momentul primirii comenzii.
(5) La selectarea opțiunii „Plata prin transfer bancar”, Clientul se obligă să plătească suma în următorul cont:
Destinatar: Artoaza OOD
CUI destinatar: 205945285
Scopul plății: Numărul comenzii dvs. (de exemplu, #000011XXX)
Plata poate fi efectuată prin transfer bancar prin Revolut fără comision sau prin altă bancă, cu un comision standard.
Destinatar: ARTOAZA LTD OOD
IBAN: LT363250002634584896
BIC: REVOLT21
Intermediar BIC: BARCGB22
Moneda: RON
Adresa: Plovdiv, 2 Lebed Street
(6) În cazul în care mărfurile nu sunt disponibile în depozitul Artoaza OOD, dar există posibilitatea livrării acestora, utilizatorul va încheia un contract de livrare cu Artoaza OOD și va plăti Artoaza OOD o sumă de 30 % din prețul mărfurilor și cantitățile comandate, iar restul de 70 % din prețul mărfurilor și cantitățile comandate pe care utilizatorul le poate plăti într-o manieră aleasă de acesta la primirea bunurilor și în conformitate cu contractul de livrare încheiat.
(7) Un model de contract pentru livrarea de bunuri care nu sunt disponibile în prezent în depozitele Artoaza OOD este disponibil pe site-ul Artoaza.ro. Pentru a efectua o livrare de bunuri care nu sunt disponibile în prezent în depozitele Artoaza OOD, utilizatorul trebuie, de asemenea, să completeze acest formular și să plătească 30 % din prețul comenzii în contul bancar specificat al Artoaza OOD.
(8) În cazul în care utilizatorul nu completează formularul contractului de livrare și nu plătește 30 % din prețul comenzii, Artoaza OOD nu are obligația de a livra bunuri care nu sunt disponibile în prezent în depozitele companiei.
Art. 9. (1) În ceea ce privește produsele care sunt livrate promoțional împreună cu alte produse dintr-un set, prețul pentru set se aplică numai în întregime, iar reducerea corespunzătoare nu este oferită numai pentru produsele individuale din set.
(2) Produsele care sunt livrate promoțional împreună cu alte produse dintr-un set și la care prețul se referă la set în întregime pot fi returnate de un client în schimbul rambursării prețului plătit, numai ca set în întregime
Secțiunea V - Drepturile și obligațiile vizitatorilor, utilizatorilor înregistrați și clienților
Art. 10. Există trei roluri de utilizator în magazinul online, care au drepturi și obligații diferite în funcție de acțiunile lor, și anume:
Vizitatori - aceștia sunt persoane care nu au un cont înregistrat și vizitează magazinul online o dată sau de mai multe ori fără a efectua vreo acțiune, cum ar fi înregistrarea unui cont sau a unei comenzi;
Utilizator înregistrat - o persoană care a creat și menține un cont activ în magazinul online;
Client - persoană care este parte la cel puțin un contract de cumpărare-vânzare de produse la distanță, încheiat prin intermediul magazinului online. În cazurile definite în mod explicit, clienții pot avea calitatea de „consumator”, ceea ce le conferă drepturi suplimentare în sensul Legii privind protecția consumatorilor (CPA) sau al acestor Termeni și condiții generale.
Art. 11 Vizitatorii au următoarele drepturi:
Să acceseze magazinul online pentru a verifica propunerile de încheiere a unui contract de vânzare, inclusiv pentru a efectua acțiuni legate de încheierea unor astfel de contracte;
Să comunice cu Comerciantul în caz de nevoie de informații suplimentare despre produse, precum și în cazul unor probleme apărute în timpul utilizării magazinului online;
Să completeze datele cu caracter personal atunci când utilizează un formular de contact și își înregistrează profilul;
Să informeze Comerciantul în cazul încălcării drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv. dar nu numai despre imagini, texte etc.;
Să primească informații și știri despre activitățile comerciantului, precum și mesaje promoționale și publicitare despre produse și calitățile acestora, cu condiția să fie de acord în mod expres cu acest lucru;
Să creeze un profil în magazinul online care să ofere acces la funcțiile și facilitățile sale suplimentare;
Să își împărtășească opiniile și sugestiile pentru o mai bună funcționare a magazinului online sau pentru dezvoltarea sa ulterioară;
Art.12 Vizitatorii au următoarele obligații
Să utilizeze magazinul online în mod responsabil, în conformitate cu legile Republicii Bulgaria și cu respectarea deplină a acestor Termeni și Condiții Generale;
Să respecte toate celelalte legi și reglementări, inclusiv Reglementări și directive, parte a legislației Uniunii Europene, care se aplică comerțului online;
Să nu întreprindă acțiuni ilegale care ar putea perturba parțial sau integral funcționarea magazinului online;
Să nu acceseze în mod neautorizat serverele și baza de date administrate de Comerciant;
Este interzisă furnizarea de informații confidențiale primite de la Comerciant către terți fără acordul prealabil scris al acestora;
Să nu copieze, modifice, reproducă și distribuie informațiile din magazinul online în scopuri ilegale, inclusiv încălcarea drepturilor de autor fără permisiunea scrisă explicită a Comerciantului;
Să nu încalce drepturile și interesele legitime ale comerciantului, precum și să evite abuzurile și inacțiunile care pot duce la un astfel de rezultat;
Art.13 Utilizatorii înregistrați, pe lângă toate drepturile de vizitator, pot exercita și următoarele drepturi:
Să plaseze comenzi și să încheie contracte de vânzare la distanță;
Să adauge produse în secțiunea „favorite”;
Să adauge recenzii, comentarii sau evaluări pe baza experienței lor personale și a impresiilor cu privire la produsele comandate prin intermediul magazinului online;
Să acceseze istoricul comenzilor prin intermediul contului;
Să primească informații despre campanii promoționale exclusive, reduceri sau oferte speciale pentru anumite produse sau categorii, valabile doar pentru ei în calitate de utilizatori înregistrați;
Art.14 Utilizatorii înregistrați, pe lângă toate obligațiile vizitatorilor, au următoarele obligații:
Să completeze corect și corect datele personale care sunt necesare în cont, inclusiv să le actualizeze în timp util în cazul unei modificări;
Să nu furnizeze terților datele de acces în cont;
Să respecte regulile Secțiunii IX, atunci când publică comentarii, recenzii și evaluări;
Art. 15 Clienții, pe lângă drepturile de vizitator, au următoarele drepturi:
Să obțină informații de la Comerciant despre starea comenzii de produse solicitate de acesta prin intermediul magazinului online;
Să primească un document justificativ (bon fiscal sau factură) pentru plata prețului conform contractului de cumpărare la distanță;
Să își exercite drepturile în temeiul contractului de vânzare-cumpărare la distanță, în conformitate cu legislația bulgară, inclusiv Dreptul de a solicita și dreptul de a se retrage din contract, dacă este cazul.
Art.16 Clienții, pe lângă toate obligațiile vizitatorilor, au următoarele obligații:
Să viziteze un punct de ridicare al agenției de curierat sau să se afle la adresa specificată în ziua livrării, cu scopul final de a-și îndeplini obligația care îi revine în temeiul contractului de cumpărare la distanță și de a accepta produsele comandate;
Să verifice produsele la primirea de la curier, pentru a se asigura că acestea corespund în totalitate descrierii și caracteristicilor specificate în magazinul online;
În cazul în care există semne vizibile, defecte sau neconformități ale produselor sau ale ambalajului acestora, să informeze imediat Comerciantul;
Să plătească prețul produselor comandate în avans la efectuarea comenzii sau prin ramburs, inclusiv costurile serviciului de expediere, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt acoperite de Comerciant;
Să despacheteze cu atenție mărfurile pentru a le păstra aspectul comercial și ambalajul original;
Să păstreze confidențialitatea cu privire la corespondența care apare în timpul sau în legătură cu încheierea sau executarea contractului de cumpărare la distanță sau cu utilizarea magazinului online;
Secțiunea VI - Drepturile și obligațiile Comerciantului
Art.17 Comerciantul are următoarele drepturi:
Pentru a trimite reclame și/sau mesaje comerciale în format electronic (incl. prin e-mail sau mesaje text) către vizitatori, utilizatori înregistrați sau clienți, sub rezerva consimțământului acestora în acest sens;
Să ofere produse pentru a face o propunere de încheiere a unui contract de cumpărare la distanță cu un număr nelimitat de persoane;
Să primească prețul în avans al tuturor produselor din coș, cu condiția ca metoda aleasă să fie plata cu cardul (credit sau debit); Cu condiția ca metoda de plată aleasă să fie în numerar la livrare, are dreptul să primească prețul produselor comandate, dar nu mai târziu de 7 zile de la data expedierii acestora;
Să ofere condiții promoționale grupurilor individuale de persoane, inclusiv livrare gratuită, reducere de preț, produs gratuit etc., la discreția sa sau sub rezerva unor condiții prestabilite;
Să restricționeze accesul anumitor vizitatori, inclusiv să dezactiveze conturile din magazinul online, în caz de suspiciune de abuz sau nerespectare a legislației naționale sau europene, precum și în caz de încălcare a acestor Termeni și condiții generale;
Temporar sau pentru o perioadă lungă de timp pentru a întrerupe oferirea anumitor produse, în cazul unei imposibilități obiective de livrare a acestora sau din orice alt motiv, fără a notifica în mod explicit părțile interesate;
Să refuze cererile de comenzi fără a fi necesară notificarea explicită a motivelor unor astfel de acțiuni, cu condiția notificării părții interesate cel târziu la sfârșitul primei zile lucrătoare următoare zilei trimiterii cererii;
Să stocheze și să prelucreze datele cu caracter personal ale persoanelor fizice, cu condiția să fi primit consimțământul lor explicit în acest sens sau în prezența unui interes legitim care necesită astfel de acțiuni;
Să utilizeze comentariile, recenziile și evaluările utilizatorilor înregistrați pentru promovarea magazinului online;
Să utilizeze toate mijloacele de drept civil, administrativ și penal pentru a proteja drepturile de autor;
Să partajeze date cu caracter personal cu terțe părți care au un rol în gestionarea, întreținerea și dezvoltarea magazinului online, cu condiția ca acestea să fie responsabile pentru acțiunile lor ca atare și în conformitate cu Politica de confidențialitate;
Să utilizeze contractanți externi în ceea ce privește activitățile individuale, cum ar fi procesarea comenzilor sau livrarea acestora către clienți;
Să solicite plata sau rambursarea costurilor de expediere atunci când
Art.18 Comerciantul are următoarele obligații față de toate părțile interesate care utilizează magazinul online:
Să mențină magazinul online în stare tehnică bună, reacționând în timp util în cazul unei probleme tehnice sau al nerespectării funcționării obișnuite, inclusiv în prezența raportării erorilor sau a altor probleme tehnice de către o terță parte;
Să garanteze drepturile și interesele legitime ale persoanelor vizate și să asiste, dacă este necesar, la exercitarea acestora, inclusiv în timpul sau în legătură cu executarea unui contract de cumpărare la distanță și în legătură cu prelucrarea și stocarea datelor cu caracter personal;
Să transfere dreptul de proprietate asupra produselor incluse în cererea respectivă de comandă;
Să anunțe în mod explicit clienții în lipsa disponibilității produselor pe care le-au comandat printr-o comandă în magazinul online, dar nu mai târziu de 48 de ore de la plasarea comenzii;
Să informeze prompt toate părțile terțe cu privire la orice modificări legate de termenii și condițiile generale, politica de protecție a datelor cu caracter personal, condițiile de livrare și orice alte modificări semnificative care pot afecta direct sau imediat datele cu caracter personal furnizate sau executarea contractului de achiziție la distanță;
Să răspundă, inclusiv în ceea ce privește proprietatea, în conformitate cu prezentele condiții generale, precum și în alte cazuri prevăzute în mod expres de lege;
Secțiunea VII - Condiții de livrare
Art. 19 Livrarea produselor comandate se va efectua în modul ales de utilizator în termen de 5 zile lucrătoare de la reordonarea comenzii, dacă plata se face prin ramburs sau prin card, dacă plata se face prin transfer bancar în termen de 7 zile lucrătoare de la intrarea plății în contul ARTOAZA OOD. Comerciantul își rezervă dreptul de a prelungi termenele specificate cu 7 zile fără notificarea prealabilă a consumatorului și de a prelungi termenele peste 7 zile cu acordul prealabil al consumatorului.
(2) Comerciantul își rezervă dreptul de a schimba curierul care efectuează livrarea fără a avertiza utilizatorul în prealabil, atâta timp cât acest lucru nu schimbă modul de livrare. Livrarea este posibilă în orice punct de pe teritoriul Republicii România – la o adresă sau la un birou al unei firme de curierat în condițiile oferite de firma de curierat care efectuează livrarea.
Art. 20 (1) Comerciantul se străduiește să trimită comenzile în cel mai scurt timp posibil și în ordinea în care au fost plasate. Costurile de transport variază în funcție de mărimea și greutatea bunurilor comandate. Prețul livrării va fi indicat în mod clar în momentul finalizării comenzii. Artoaza OOD nu va fi răspunzătoare în cazul modificării de către compania de curierat a prețului de livrare care a avut loc la momentul plasării comenzii și până la trimiterea comenzii către utilizator.
*In termen de 24 de ore de la primirea comenzii, clientul are obligatia de a o verifica si de a ne notifica in cazul in care aceasta prezinta deteriorari, iar optiunea de verificare la livrare nu a fost utilizata.
Intr-o astfel de situatie, clientul trebuie sa:
1.Trimita fotografii si videoclipuri cu toate produsele deteriorate.
2.Returneze produsele deteriorate pe cheltuiala noastra, transmitandu-ne numarul AWB al returului.
Vom trimite o noua comanda, iar transportul in ambele sensuri va fi suportat integral de catre noi.
Daca clientul nu a raportat deteriorarea in termen de 24 de ore de la primirea comenzii, comerciantul nu va fi considerat raspunzator
(2) Este foarte important pentru comerciant să accepte și să proceseze comenzile cu diligență și să asigure livrarea promptă a comenzii. Deși se depun toate eforturile pentru a face livrarea în intervalul specificat, în unele cazuri poate dura mai mult, dar numai dacă există forță majoră și circumstanțe pentru care comerciantul nu este responsabil.
Art. 21 În cazul în care produsele comandate nu sunt disponibile, dar pot fi livrate pentru a comanda produsele, consumatorul plătește în avans Comerciantului o sumă de 30 % din prețul produselor, iar restul de 70 % va fi plătit în funcție de metoda de plată aleasă.
Art. 22 (1) În prezența unor date incorecte necesare livrării, precum și în alte cazuri în care datorită volumului și/sau naturii comenzii sau datorită unor circumstanțe neprevăzute, este necesară o perioadă de livrare mai lungă decât cea specificată la alineatele anterioare, Clientul va fi informat în timp util.
(2) Toți clienții vor fi informați că nu există posibilitatea fuzionării comenzilor, adăugării sau eliminării produselor din comenzile deja finalizate și fiecare comandă va fi procesată și livrată separat, conform ordinului de primire.
Art.23 (1) Clientul sau, după caz, terța parte are obligația ca, înainte de recepție, să verifice produsele pentru eventuale defecte vizibile, lipsuri ori produse diferite față de cele comandate. La stabilirea unei astfel de circumstanțe, Clientul va notifica imediat Comerciantul. În cazul în care acest lucru nu este posibil, acesta nu va accepta produsele până când nu va stabili contactul cu Comerciantul prin telefon sau e-mail.
(2) În cazul în care acțiunile menționate în prima teză a alineatului de mai sus nu sunt efectuate, se prezumă că produsele sunt considerate aprobate, iar clientul își pierde dreptul de a pretinde ulterior că au fost livrate cu deficiențe sau neajunsuri evidente. O excepție de la această regulă se aplică numai produselor expediate, altele decât cele solicitate în comanda respectivă.
Art.24 (1) Produsele vor fi predate clientului respectiv unei terțe părți care acceptă și confirmă primirea acestora în numele Clientului.
(2) La livrarea produselor, clientul sau terța parte semnează documentele însoțitoare
Secțiunea VIII - Exercitarea dreptului de reclamație. Dreptul de retragere.
Art.25 (1) Comerciantul este responsabil pentru orice neconformitate a produselor care există în momentul primirii produselor comandate.
(2) Exercitarea dreptului de reclamație prevăzut la alin. (1) se face prin completarea și transmiterea formularului de reclamație. Clientul este obligat să furnizeze fotografii ca dovadă, dacă este posibil, pentru a fi trimise comerciantului la adresa de e-mail de contact specificată, în cazul unei discrepanțe între produsele livrate și cele comandate.
(3) După primirea formularului completat în temeiul alineatului precedent și după constatarea neconformității, clientul are dreptul de a primi produse care corespund contractului pe cheltuiala primului. Dacă există o astfel de posibilitate, comerciantul poate oferi repararea produselor pe cheltuiala sa, astfel încât acestea să corespundă contractului.
(4) În cazul în care executarea livrării produselor care fac obiectul contractului de cumpărare la distanță nu este posibilă, consumătorul are dreptul la o reducere de preț în executarea parțială sau la rezilierea contractului prin returnarea prețului produselor plătite printr-un cont bancar specificat de acesta în termen de 14 zile de la solicitare.
Art. 26. (1) Clientul are dreptul să înlocuiască produsele livrate numai în cazul în care Comerciantul a fost de acord în mod explicit cu o astfel de posibilitate în scris sau prin e-mail.
(2) Clientul va plăti toate costurile de livrare, inclusiv costurile de returnare a produselor către Comerciant și toate livrările ulterioare legate de comanda specifică, sub rezerva confirmării explicite că înlocuirea este permisă în cazul specific.
Art. 27. (1) Clienții care au calitatea de consumatori în sensul Legii privind protecția consumatorilor au un termen de 14 zile de la data acceptării comenzii, dreptul de a se retrage din contract fără a oferi un motiv, fără a datora despăgubiri sau penalități. Exercitarea acestui drept se poate face prin completarea și depunerea unui formular standard (a se vedea Anexa nr.1 la prezentele TCG) în acest sens către Comerciant cu adresa de e-mail de contact specificată.
(2) Comerciantul este obligat, în termen de 1 zi lucrătoare din momentul primirii notificării, să transmită o confirmare a cererii de refuz primite de către client.
(3) La primirea confirmării că exercitarea dreptului de retragere este valabilă, Clientul este obligat să returneze produsele pe care le-a primit. Pentru ca dreptul de retragere să fie valabil, trebuie să existe toate cerințele următoare:
Produsele trebuie să fie în ambalajul original, împreună cu toate celelalte documente atașate (instrucțiuni de utilizare, broșuri etc.);
Produsele trebuie să fie neutilizate, intacte, astfel încât aspectul lor comercial să fie pe deplin păstrat;
Documentul justificativ (bon fiscal sau factură) trebuie anexat;
Să achite costurile de returnare a produselor la adresa specificată de către Comerciant;
Alte cerințe menționate în mod expres în legislația bulgară sau în acești Termeni și condiții generale;
(4) În cazul livrării de produse care sunt livrate promoțional împreună cu alte produse dintr-un set (așa-numitele produse din pachet), în exercitarea dreptului de retragere al consumatorului în temeiul prezentului articol și al cerințelor Legii privind protecția consumatorilor, acestuia i se rambursează suma corespunzătoare redusă a unui preț individual al produselor, luând în considerare raportul de preț al produselor din magazinul electronic atunci când acestea nu sunt achiziționate împreună (adică raportul dintre prețurile nereduse ale produselor). Nu este posibil să le combinați (așa-numitele pachete de produse) cu alte reduceri.
Art. 28. (1) La exercitarea dreptului de retragere, costurile produselor returnate se deduc din suma plătită pentru rambursare, cu excepția cazurilor în care Clientul însuși plătește costurile de returnare a produselor.
(2) Comerciantul are dreptul să refuze rambursarea costurilor suplimentare de livrare, în cazul în care Clientul a optat pentru un alt mod de livrare decât cel standard, cel mai economic, oferit de comerciant.
Art. 29. (1) Comerciantul rambursează toate sumele primite de la consumator, inclusiv costurile de livrare, fără întârzieri nejustificate și în termen de cel mult 14 zile de la data la care a fost notificat cu privire la decizia consumatorului de a se retrage din contract. Comerciantul va restitui sumele primite, folosind aceleași mijloace de plată utilizate de Client. O excepție de la această regulă este disponibilă numai dacă acesta din urmă a fost de acord în mod explicit cu utilizarea unui alt mijloc de plată și cu condiția ca acest lucru să nu fie legat de costurile pentru Comerciant.
(2) Comerciantul are dreptul să rețină suma plătită de Client până la primirea produselor sau până când acesta din urmă prezintă dovada că a trimis produsele înapoi, oricare dintre acestea survine mai întâi.
Art. 30. Nu se poate exercita niciun drept de retragere pentru produsele care se încadrează în una dintre următoarele categorii:
Produse realizate la comandă în funcție de cerințele sale individuale;
Produse care, după livrare, prin natura lor, au fost amestecate sau combinate cu alte produse, astfel încât nu mai pot fi separate;
În alte cazuri prevăzute în mod expres într-un act legal sau în prezentele condiții generale;
Secțiunea IX - Proprietatea intelectuală. Conținut generat de utilizatori.
Art. 31. (1) Tot conținutul publicat în magazinul online artoaza.com – inclusiv, dar fără a se limita la: logo-ul, designul, grafica, imaginile, textele, videoclipurile, descrierile tehnice ale produselor, elementele interfeței cu utilizatorul, precum și denumirile comerciale și simbolurile – sunt supuse drepturilor de autor sau altor drepturi de proprietate intelectuală ale Comerciantului, cu excepția cazului în care se prevede altfel în mod explicit de către titularul drepturilor respective.
(2) Comerciantul își rezervă toate drepturile legale și contractuale asupra conținutului magazinului online, inclusiv drepturile dobândite în baza contractelor de licență sau a altor temeiuri legale. Orice conținut disponibil vizitatorilor și utilizatorilor platformei este supus protecției în conformitate cu acești Termeni și condiții și cu legislația aplicabilă.
(3) Utilizatorii au dreptul să utilizeze conținutul site-ului numai în scopuri personale și necomerciale, cu condiția ca drepturile de proprietate intelectuală să nu fie încălcate și să facă obiectul Legii privind drepturile de autor și drepturile conexe. Orice reproducere, distribuție sau utilizare publică în afara acestor limite este interzisă fără acordul prealabil scris al Comerciantului.
(4) Orice formă de utilizare comercială a conținutului site-ului (inclusiv republicarea, copierea, adaptarea sau partajarea elementelor în afara platformei) este permisă numai cu acordul prealabil scris al Comerciantului. Încălcarea acestei prevederi este considerată o încălcare a dreptului de autor și a altor drepturi legale, pentru care Comerciantul are dreptul de a solicita despăgubiri în instanță.
(5) Simpla prezență a unui link către magazinul online, includerea unei surse sau atribuirea dreptului de autor nu constituie consimțământul pentru utilizarea sau licențierea conținutului relevant.
(6) Este interzisă orice utilizare a elementelor site-ului în alte scopuri decât cele permise în mod expres de acești Termeni și Condiții Generale sau de un acord separat încheiat cu Comerciantul.
Art. 32. (1) Comerciantul oferă consumatorilor care au achiziționat produse prin intermediul magazinului online posibilitatea de a-și exprima opinia, evaluarea (evaluarea pe o scară de la 1 la 5) și un comentariu cu privire la un anumit articol. În acest fel, se creează conținut de utilizator care reflectă experiența reală a utilizatorului.
(2) Prin trimiterea de text, rating sau material vizual (în cazul în care o astfel de funcționalitate este disponibilă), utilizatorul pune la dispoziția Comerciantului un drept teritorial (licență) neexclusiv (ă), nedeterminat (ă), irevocabil (ă), fără redevențe și nelimitat (ă) de a utiliza, reproduce, traduce, publica, adapta, distribui și afișa acest conținut în legătură cu activitatea magazinului online.
(3) Comerciantul își rezervă dreptul de a edita sau elimina conținutul generat de utilizator în următoarele cazuri:
În cazul în care conținutul nu se referă direct la produsul achiziționat sau conține informații înșelătoare sau false;
Dacă este scris într-o altă limbă decât limba română.
În cazul în care conține un limbaj ofensator, discriminatoriu, agresiv sau inadecvat;
În cazul în care încalcă normele legale, drepturile terților sau drepturile de autor;
Dacă include comunicări comerciale, reclame sau referințe la mărci sau site-uri concurente;
Dacă este un rating trimis fără o achiziție reală (inclusiv în caz de abuz al funcției de rating).
(4) Comerciantul are dreptul de a afișa public notele medii (rating) ale produselor pe baza ratingurilor primite de la utilizatori și de a utiliza acest conținut în scopuri de marketing, inclusiv în materiale publicitare și rețele sociale.
(5) Consumatorii trebuie să publice numai o evaluare reală, personală și de bună-credință a produselor achiziționate, fiind responsabili pentru conținutul pe care îl introduc.
(6) În cazul încălcării acestor cerințe, Comerciantul are dreptul să restricționeze sau să dezactiveze accesul utilizatorului respectiv la funcțiile de evaluare și/sau de comentare, precum și la magazinul online în sine.
(7) Comerciantul poate modifica în orice moment condițiile referitoare la conținutul de utilizator și va notifica utilizatorii cu privire la aceasta prin actualizarea Termenilor și Condițiilor Generale și/sau prin intermediul unui mesaj în magazinul online.
Secțiunea X - Limitarea răspunderii
Art. 33. Riscul de pierdere sau deteriorare a produselor trece la Client din momentul în care acesta acceptă produsele. Până în acel moment, riscul este suportat de Comerciant.
Art. 34. Comerciantul nu va fi răspunzător pentru daune materiale sau morale în următoarele situații:
Atunci când aceste daune au apărut ca urmare a unui caz de forță majoră sau a unor circumstanțe independente de voința Comerciantului;
Atunci când aceste daune au apărut ca urmare a utilizării sau incapacității de a utiliza site-ul sau pentru orice erori sau omisiuni în conținut, incl. în campaniile publicitare;
În lipsa disponibilității unui anumit produs, a imposibilității de a accesa site-ul, contul, conținutul și alte elemente ale magazinului online;
Atunci când produsele nu îndeplinesc cerințele sau așteptările clientului;
Diferențe de culoare sau ambalaj ale produselor;
În cazul în care astfel de daune sunt cauzate software-ului, hardware-ului sau instalațiilor de telecomunicații sau pentru pierderea de date rezultate din materialele sau resursele căutate, încărcate prin intermediul Magazinului Online Tiande.
Art. 35. (1) Comerciantul este răspunzător pentru:
Neîndeplinirea obligațiilor de organizare a livrării și livrării produselor către un curier relevant într-un termen rezonabil;
Executarea incorectă a contractului în termeni cantitativi sau calitativi;
Prezența defectelor ascunse care apar în termen de 6 luni și nu sunt o consecință a instalării sau utilizării necorespunzătoare, contrar cerințelor și sfaturilor comerciantului.
Încălcarea aspectului comercial al mărfurilor atunci când sunt transportate de expeditor;
(2) În toate cazurile menționate, răspunderea comerciantului este limitată la valoarea comenzii respective, cu excepția situației în care, prin hotărâre judecătorească, se dovedește existența unor prejudicii materiale sau morale mai mari
Secțiunea XI - Protecția datelor cu caracter personal
Art. 36. (1) Comerciantul va acorda atenția cuvenită și va implementa măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal ale consumatorilor colectate în legătură cu încheierea și executarea contractelor prin intermediul magazinului online. Comerciantul nu este responsabil pentru o încălcare a securității ca urmare a unor circumstanțe imprevizibile, evenimente accidentale sau acțiuni ilegale ale terților.
(2) Atunci când completează formulare de comandă, se înregistrează sau comunică în alt mod cu Comerciantul, utilizatorul este informat care sunt datele necesare pentru executarea relației contractuale și care sunt furnizate opțional, precum și care sunt consecințele refuzului de a furniza anumite date.
(3) Prin activarea câmpului de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, utilizatorul declară în mod voluntar că a luat la cunoștință și este de acord că datele sale vor fi prelucrate de către Comerciant, în conformitate cu scopurile, domeniul de aplicare și termenii descriși în acești Termeni și condiții generale și în Politica de confidențialitate aplicabilă.
(4) După încheierea contractului, utilizatorul are dreptul în orice moment să își limiteze sau să își retragă consimțământul pentru prelucrarea parțială sau integrală a datelor sale cu caracter personal, cu excepția cazului în care acestea sunt cerute de lege sau sunt necesare pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale deja asumate.
Art. 37. (1) Datele și informațiile cu caracter personal furnizate de consumatori vor fi utilizate de către Comerciant exclusiv în scopuri legate direct de gestionarea magazinului online, deservirea comenzilor, executarea contractelor, comunicarea cu consumatorii, precum și îndeplinirea obligațiilor legale.
(2) Datele privind comportamentul utilizatorilor site-ului – cum ar fi produsele verificate, comenzile plasate, preferințele și istoricul plăților – pot fi utilizate de către Comerciant în scopul oferirii de servicii și oferte îmbunătățite, inclusiv în cadrul marketingului direct, atât timp cât utilizatorul nu a fost de acord în mod expres cu acest lucru.
(3) Comerciantul nu are dreptul să divulge datele cu caracter personal ale utilizatorului către terți, cu excepția următoarelor cazuri:
În cazul în care a fost obținut consimțământul explicit de la utilizator;
Atunci când informațiile sunt solicitate de autoritățile de stat competente în conformitate cu procedurile legale aplicabile;
Atunci când datele sunt necesare pentru protecția drepturilor și intereselor legale ale Comerciantului sau ale terților în legătură cu daunele suferite în timpul sau în legătură cu executarea unui contract;
În alte cazuri prevăzute de lege.
Art. 38. Fiecare utilizator are dreptul de a accesa Politica de confidențialitate actuală a magazinului online, care descrie în detaliu:
Categoriile de date cu caracter personal care sunt colectate și prelucrate;
Scopurile și temeiurile legale pentru prelucrarea acestora;
Perioadele de păstrare;
Drepturile utilizatorilor în ceea ce privește datele lor cu caracter personal (acces, rectificare, ștergere, restricționare, obiecție și portabilitate);
Datele de contact ale operatorului de date cu caracter personal;
Alte circumstanțe în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 (RGPD) și al legislației bulgare în vigoare;
Secțiunea XIV - Modificarea și completarea Termenilor și condițiilor generale
Art. 39. (1) Comerciantul își rezervă dreptul de a actualiza, completa sau modifica acești Termeni și condiții generale în orice moment în care acest lucru este necesar din cauza modificărilor de reglementare, a dezvoltării funcționalităților oferite sau din alte motive relevante. Orice astfel de modificare va fi comunicată consumatorilor în mod corespunzător, inclusiv prin notificare în magazinul online, publicarea într-o secțiune de informații speciale, prin e-mail sau pe canalele sociale ale Comerciantului.
(2) Modificările intră în vigoare pentru consumatori dacă este îndeplinită una dintre următoarele condiții - oricare dintre acestea survine mai întâi:
după notificarea explicită de către Comerciant, în cazul în care, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acesteia, consumatorul nu se opune în mod explicit modificărilor;
după publicarea noilor Termeni și Condiții Generale pe platforma magazinului online, în cazul în care consumatorul nu primește nicio obiecție în termen de 14 zile de la publicare;
cu utilizarea efectivă a funcționalităților de către magazinul online după anunțarea modificărilor, inclusiv prin trimiterea unei noi comenzi sau conectarea la un cont de către utilizator, ceea ce se consideră acceptarea tacită a noilor termeni.
(3) Toate notificările referitoare la modificările acestor Termeni și condiții generale pot fi trimise utilizatorilor la adresa de e-mail specificată de aceștia, furnizată la înregistrarea sau plasarea unei comenzi.
Art. 40. (1) Valabilitatea acestor Termeni și Condiții Generale, precum și a raporturilor contractuale încheiate pe baza acestora între consumator și Comerciant, poate înceta în următoarele cazuri:
la încetarea activității Comerciantului, precum și la deschiderea procedurii de insolvență sau lichidare;
de comun acord scris între părți;
la apariția unei imposibilități permanente de îndeplinire a obligațiilor din partea oricăreia dintre părți;
în cazul încetării forțate a activității comerciale, inclusiv sechestrarea sau sigilarea produselor de către autoritățile competente;
în cazul restricționării unilaterale a accesului unui consumator sau utilizator la platformă din cauza încălcării acestor Termeni și condiții generale;
în alte cazuri prevăzute de reglementările aplicabile.
(2) Comerciantul are dreptul, la discreția sa, fără notificare prealabilă și fără a fi răspunzător pentru daune sau profituri pierdute, de a rezilia accesul unei persoane la magazinul online în cazul în care aceasta utilizează platforma încălcând:
prevederile acestor Termeni și Condiții generale;
legislația în vigoare;
practici comerciale de bună-credință și norme morale în mediul online;
reguli de bază de conduită în relațiile comerciale electronice.
Secțiunea XV - Dispoziții finale
Art. 42. (1) În cazul în care orice prevedere a acestor Termeni și condiții generale de utilizare a Artoaza.ro se dovedește a fi invalidă sau inaplicabilă, indiferent de motivul acesteia, acest lucru nu duce la nulitatea sau inaplicabilitatea celorlalte prevederi.
(2) Dispoziția invalidă sau inaplicabilă se înlocuiește cu dispozițiile imperative ale legii.
Art. 43. Pentru toate aspectele care nu sunt soluționate în acești Termeni și condiții generale, se aplică legislația actuală a Republicii Bulgaria.
Art. 44. Toate litigiile care decurg din sau în legătură cu acești Termeni și condiții generale sau cu contractele încheiate în baza acestora vor fi soluționate de comun acord, iar dacă acest lucru nu este posibil – de către instanța bulgară competentă în conformitate cu normele legislației bulgare.
Art. 45. Consumatorii au dreptul de a sesiza un organism alternativ de soluționare a litigiilor cu Comerciantul, în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor.
Art. 46. (1) Comunicarea dintre Comerciant și Clienți se va realiza prin intermediul datelor de contact specificate de Client la plasarea comenzii sau prin intermediul informațiilor de contact publicate pe site-ul magazinului online.
(2) Declarațiile electronice schimbate între părți se consideră primite la primirea lor în sistemul informatic specificat de destinatar.
Art. 47. Acești Termeni și condiții generale intră în vigoare de la 01.07.2025 și se aplică tuturor comenzilor plasate după această dată.